Cykeltur

Josse har en väldigt bra övertalningsförmåga..
så vid 9 Satte vi oss på våra cyklar och var påväg mot grymön till hennes kusiners land. Regnet var med oss väldigt länge ! Så blött blev de.. ett x antal felkörningar, fram och tillbaka, fram och tillbaka.. 
Josses 20 minuter gick över 1 timme. Bra tidsuppfattning?!
Men vi kom fram. Någon gång efter 10.





Väl framme var fotbollen på, mat&drickan var framplockad. Det började regna ännu mer så kan väl säga att vi hade tur. Att cykla hem senare på natten var det ju inte att ens tala om. regn regn & åter regn.

Jag & josse fick sova i en liten stuga. blev inte bättre av  spindeln&myggan.. eller åskan & blixten ? Låg så tätt intill varann det gick. En viss josefin var räddare än aldrig förr. så fick ligga och hålla om hennes tills vädret lugnat ner sig.



Halv 10 imorse var jag inte lika pigg på att åka hem.
att cykla på tom mage, tröttare än aldrig förr
är inget att rekomendera. ja trodde att jag vid ett flertal
gånger skulle ramla ihop. men 45 min senare var vi hemma.


så som jag mådde när jag cyklade hem i morse,
så kan jag inte säga annat än Aldrig mer, aldrig mer !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0